שלח הודעה




החופש קרע לכם את הכיס? כך תוכלו לטייל ולחסוך בו זמנית

בילוי משפחתי מחוץ לבית באוגוסט אמנם חוסך בעלות החשמל החודשית, אבל הוא ממש לא זול. ההוצאות לכל משפחה מסתכמות במאות שקלים רק ליום טיול בודד ועלולות להכניס לגירעון את הכיסים של כולנו, בעיקר בתקופת החזרה ללימודים והחגים, שבה כל שקל חשוב.

אז כדי שתוכלו לבלות עם המשפחה בראש שקט וגם להשאיר קצת בכיס, חיברנו עבורכם 3 מסלולי טיול מדליקים, מהנים וייחודיים לכל הגילאים, בהוצאה נמוכה במיוחד.

 

 

טיול ערים ססגוני בעכו ונהריה

את היום נפתח בנהריה, בנקודה הדרומית של הטיילת.

כאן ישנו משטח נסיעה גדול שמתאים להחלקה על רולר, נסיעה באופניים, בימבות וסקייטבורדים. מכאן אפשר להמשיך צפונה לאורך החוף, לבקר את הים ושלל הבריכות הטבעיות מקרוב, ליהנות מגלידה טובה ולהמשיך אל גן השעשועים הגדול שבו מגלשות ענקיות, שפע מתקנים והמון מרחב.

מכאן אל רחוב הגעתון לשפע חנויות "הכל בשקל" מדהימות לילדים, חנויות אופנה במחירים מפתיעים ושפע של מסעדות, בתי קפה, גלידריות, דוכני מזון ועוד.

 

skhjdkjdk-(2)

שפע מפרצים, לגונות ובריזה מפנקת לאורך כל רצועת החוף. אינדיגו מרכז ימי

 

שתינו, אכלנו וכמובן נהננו וכעת לחלקו השני של היום: נצא מעט דרומה אל צפון העיר עכו, כאן נוכל להתרשם משני גנים מקסימים וחינמיים הממוקמים זה מול זה ומופרדים על ידי כביש הגישה לעיר:

הראשון – גני הבהאיים המרהיבים שנמצאים משמאל לכביש. חשוב לדעת שחל איסור לאכול בשטח הגנים.

השני – גן בוטני מיוחד שהוקם ממש לאחרונה, הכולל שביל הליכה נעים בין מטעים וסוגי צמחייה רבים, שפע פינות ישיבה נעימות ופארק מתקנים גדול. הגישה אל הפארק מימין לכביש, דרך השכונה החדשה שנבנתה בסמוך.

 

לקינוח, נסיים את היום בפארק אקסטרים עכו. פארק אתגרי חדש ויחידי מסוגו בארץ המתאים לכל המשפחה. בפארק ישנו מגוון עצום של קירות טיפוס וחבלים לכל גיל, מתקנים מסקרנים והמון מרחב להתרוצצות ומנוחה.

עלות הכניסה לפארק: 10 ₪ לאדם.

עלות מתקני האקסטרים – 35 ₪ (ניתן לרכוש כרטיסיית 5 מתקנים בעלות של 108 ₪)

 

לנשארים לישון: כמידי שנה בנהריה, בערבי חודש אוגוסט, מתקיימות בעיר שלל הופעות אמנים מן השורה הראשונה, מופעי ילדים ואירועי לילה לבן. מומלץ להתעדכן בלוח ההופעות באתר העירייה.

 

11118848_903074986397804_868095356244501166_o

חוויה מדהימה לכל גיל. פארק אקסטרים עכו

 

רודטריפ מקסים לאורך כביש 92 (סובב כנרת)

את היום נתחיל במושבה כנרת, במוזיאון המושבה המיוחד (לא כרוך בעלות).

כאן נמצאים מוצגים חקלאיים מתקופת ההתיישבות החלוצית, סיפורי מקום מרתקים ותערוכה ייחודית על רחל המשוררת, שחיה ועבדה במושבה.

מומלץ ביותר לגשת אל חצר המוזיאון המשקיפה לנוף מדהים אל הכנרת, לשבת על חומת האבן הנמוכה, ללגום את הקפה של הבוקר ולצפות במגוון הסירות על המים.

 

בוקר-copy

מקבלים את הזריחה מעל המים. תצפית חלומית מהמושבה

 

מן המושבה נצא להתקרר מעט במזגן בחנות "תמרים פלוס" שבקיבוץ השכן בעל השם הזהה – קיבוץ כנרת.

החנות העצומה משמשת כמעוז חפצו של כל בשלן בישראל, שופעת תערובות ותבלינים, מוצרים אורגניים מיוחדים, מתוקים מכל סוג וטעם וכלי בית שימושיים ויפים. הניחוחות, הצבעים והטעמים, יסקרנו את כל בני המשפחה.

בהמשך הדרך נגיע לפנייה המפורסמת שמאלה אל הסובב, מלווה בשדרות עצים ותיקים ורצועת חופי הכנרת היפה. תוכלו להתמקם בחוף לבחירתכם (חלק מן החופים בעלות סמלית בלבד) ולשכשך במים.

כיוון שהשמש באזור הכנרת חזקה מן הרגיל, אנו ממליצים להצטייד בכובעים. על הדרך נזכיר לכם להביא שקיות זבל לאיסוף הלכלוך.

שני מקומות נוספים בהם כדאי לעצור לביקור – טיילת עין גב היפה ששוכנת לצד הנמל הישן, וקיבוץ האון – בו נותרו רק קומץ תושבים (כ-30 בלבד), חורשים פראיים ולשוניות ים מרהיבות שניתן ללכת בתוכן עד לחוף הפתוח.

הקיבוץ עומד בפני הסבה למושב יוקרתי שייבנה ומומלץ למהר וליהנות משרידיו הישנים והטובים כל עוד אפשר.

 

על הדרך חזרה הביתה, נעצור למנוחה קלה במתחם צמח החדש. כאן תמצאו שפע חנויות, בתי קפה, מסעדות וגלידריות. בחודשי הקיץ מתקיימות בנוסף הפעלות לילדים וכדאי להתעדכן בלוח הפעילויות של המועצה האזורית עמק הירדן.

לנשארים לישון: מומלץ להשקיע ולנסוע אל כיוון המושב מנחמיה (7 דקות מצומת צמח). כאן מחכה תצפית לילית מדהימה אל כל האזור.

 

pb_seaofgalilee-1

לשוניות ים מרהיבות – מבט מקיבוץ האון

 

מסלול ספארי מרגש במרום הגליל

אם עוד לא ביקרתם בנחל גוש חלב (ג'יש), כדאי שתדעו שאתם עומדים לפגוש באחד ממסלולי הטיול היפים ביותר ברחבי הארץ. אזור שופע גבעות ומרחבים ירוקים, שקדיות ושרידי היישוב היהודי העתיק.

המסלול באורך 5 ק"מ, מישורי ביותר וברמת קושי קלה מאוד אך אינו מעגלי. לכן הקפידו למקם רכב איסוף בסיום או לשוב על עקבותיכם בטווח הליכה סביר.

במהלך הטיול ניתן לפגוש במגוון חיות דוגמת פרות, כבשים, סוסים ועזים, השייכות לבני כפר ג'יש, נוצרים מארונים ברובם.

את הטיול מומלץ לחתום בארוחה טובה באחת ממסעדות הכפר ולהתענג על מגוון מאכלים אותנטיים מן המטבח הערבי.

 

DSC_4946

מבט ממושב דלתון אל אזור גוש חלב וההרים. אחוזת מרלו

 

מן הכפר נצא אל הכביש הראשי, לכיוון מושב דלתון עד המפגש עם שביל האופניים היפה שהוקם כאן. מסביב צמחייה רבה ומקווי מים זורמים וקרירים, שמהווים את נקודת המפגש של פרות המשק, שמגיעות ללגום ולהתרענן.

מסלול ההליכה כולו אורך כ-2.5 ק"מ כך שתוכלו לשלב לפי ראות עיניכם בין השביל לבין המסלול בנחל ג'יש.

 

טיולים הם עניין מצמיא, ואין טוב מיין טוב ומיזוג אוויר כדי לסיים את היום המוצלח הזה באווירה טובה. מרכז המבקרים של יקב דלתון שנמצא בסמוך, נחשב לאחד היקבים הותיקים והמוצלחים שפועלים ברחבי הצפון.

חוץ מטעימות יין מצוינות, הסיורים המודרכים כוללים הסברים מעניינים לילדים ולמבוגרים על הכנת היין ומשלבים ביקור בחדר החביות וחנות היקב המדליקה.

עלות הסיור: 12 ₪ לאדם כולל הטעימות. שימו לב – היקב סגור לכניסת מבקרים בשבת ובחג.

30-120 ₪ לרכישת בקבוק מהחנות.

 

לנשארים לישון: דלתון הוא מושב מפורסם בעולם התיירות הישראלי. כאן תוכלו למצוא שפע מתחמי לינה וצימרים מושקעים למשפחות וליהנות מחוויה משותפת הנושקת למרחבי הנוף.

 

_MG_0135

נפלא לקחת אתכם יין טוב לצימר. גשר לאוהבים

כתוב חוות דעת


אשר
* שדה חובה