שלח הודעה




טיול אביב קסום בעמק המעיינות

פריחה צבעונית, מרבדים ירוקים ומים. המון מים. עמק המעיינות פותח עונה ומזמין אתכם להצטרף.

 

"אם גן עדן בארץ ישראל הוא, בית שאן פִּתְחו".

 

נאמר על עמק המעיינות (עמק בית שאן בשמו הישן) שהוא גן העדן האמיתי. זהו שטח מישורי הגובל ברכס הגלבוע והרי ירדן, שופע צמחייה, חיות, סיפורים ומזג אוויר נפלא.

ואם חשבנו שהדיל בין אלוהים לאמא אדמה מסתיים בארץ זבת חלב ודבש, מתברר שהעמק היפה הזה כולל גם כ-30 מעיינות שביניהם מקורות מים מתוקים לשתייה. זה לא אומר שאפשר להתחיל לבזבז, אלא שכדאי להגיע לבקר כי יש המון מה לראות.

 

 

שטחי עמק אינסופיים. קרדיט: ניצן פלג

 

1. גן השלושה – אחד הגנים היפים ביותר בעולם (ולא אנחנו אמרנו, אלא "טיים מגזין" האמריקאי) שקרוי על שם שלושה מחלוצי המקום. המים הזורמים במקום לאורך 500 מטרים מחלחלים מתחת לאדמה בטמפרטורה של 28 מעלות וחמימים כל השנה. מכאן שמו הנרדף – הסחנה ("החמה").

בנוסף לשפע הטבע והזרימה, ניתן להתרשם מטחנת הקמח העתיקה, אתר שחזור מדויק של יישוב "חומה ומגדל" הראשון שהוקם בארץ (תל עמל – כיום ניר דוד) ומוזיאון ארכיאולוגיה.

 

2. חוויה בגלבוע – מתחם פיינטבול ענק הכולל 2 מגרשי לוחמה אסטרטגית, הממוקם בקיבוץ נורית (20 דקות מקיבוץ ניר דוד) ומציע משחק קבוצתי משגע של ירי בכדורי צבע. המקום מתאים לימי גיבוש והנאה לילדים ולמבוגרים וכולל בנוסף מטווחים, סנפלינג, טיולי אופניים חשמליים וסדנאות ODT.

המקום פתוח במשך כל השנה ואם חיפשתם הפתעת יום הולדת מקורית או פעילות מדליקה לקייטנות הקיץ בעמק המעיינות ובסביבת הגלבוע, מומלץ להגיע, להתגבש וליהנות.

 

אקשן, הנאה והרבה גיבוש. חוויה בגלבוע

 

3. גני חוגה – מעיין גדול המשמש נקודת מפגש למקורות המים באזור, המאפשר שהות יום או אפשרות לקמפינג. במים יש מגוון מתקנים מדליקים לילדים דוגמת אומגה או מגלשות שנמצאות ממש בתוך המים. מי המעיין קפואים גם בקיץ וכדאי שתדעו כבר מעכשיו, שקפיצת ראש לא באה בחשבון.

המקום פעיל מפסח ועד סוף סוכות (אוקטובר), מוצל, נגיש לנכים ואוסר על בעלי חיים.

 

4. ג'יפ הבר – לאוהבי החוויה הפראית והאקשן, מחכה חברת טיולי הג'יפים המנוסה והידועה של האזור, שלוקחת אתכם אל מעמקי הטבע ואל המקומות שגם קק"ל לא יודעת שקיימים. במסגרת הטיול, המדריך (שהוא גם נהג מקצועי) יקח אתכם אל פינות שכשוך נסתרות, נופים מיוחדים ומפגש מרתק עם חיות האזור במסגרת ספארי לילה מלא אדרנלין.

אפשר לשלב הפעלות בשטח, אירועים מיוחדים וארוחות פוייקה משגעות. אנחנו אולי מכירים מי שיסרב בנימוס להפעלה בשטח, אך בהחלט לא יודעים על מי שיסרב לפוייקה משובח.

 

IMG_3738

המדריכים המנוסים מכירים כל פינה בשטח… ג'יפ הבר

 

5. פינת חמד נסתרת לביקור חטוף בדרך הביתה – אם אתם נוסעים לכיוון הדרום או המרכז, תוכלו לעבור דרך בריכת "עין יזראל" המוצלת והקרירה לטבילה אחרונה. נחל קטן שנבנה במיוחד זורם אל הבריכה שבתוכה שוכן "אי" – שרידי מבנה בריטי עתיק ושטוח עליו ניתן לעמוד ולקפוץ בחזרה למים.

למגיעים ברכבי שטח – כ- 20 מטרים אחרי הפנייה שמאלה בצומת יששכר אל כביש התענ"ך תגלו פנייה ימינה שבסופה חורשה בולטת, שבמרכזה המעיין. המשיכו אל החורשה בדרך העפר בלבד.

למגיעים ברכב פרטי – המשיכו ישר עם הכביש המוביל אל חבל התענ"ך וכ-3 דקות נסיעה לכל היותר לאחר שתעברו את מתחם "סקי בגלבוע", תוכלו לראות שלט קטנטן מימין המוביל לתל יזראל.  היכנסו מתחת לשלט וחנו את האוטו, מכאן ישנו שביל הליכה ציורי, 5 דקות הליכה עד ההגעה למעיין. לשביל מספר צמתים, אך תוכלו לאתר בקלות את המעיין בזכות החורשה הבולטת המקיפה אותו.

 

 

כתוב חוות דעת


אשר
* שדה חובה