שלח הודעה




יושבות בול: המסעדות עם הנוף היפה ביותר בצפון

בטח שמתם לב שהסתיו מקפיד להביא איתו כל שנה (יחד עם הנחליאלי והשלכת) שני דברים חשובים: חשק לטייל בנופים יפים ותיאבון מוגבר.

אנחנו לא באמת יודעים למה זה קורה, אבל הקשר בין השניים מוכח: השינויים במזג האוויר מזמנים אותנו למפגש שבו הנוף, הריח וחוש הטעם נפתחים, אחרי עונה לוהטת שידעה בעיקר קרטיבים וקוביות קרח.

אז אם אתם מתכננים לצאת לטיול שמשלב נוף יפה ואוכל טוב, רשימת הטובות ביותר נמצאת כאן לפניכם:

 

1. רוטנברג בגשר הישנה

לא רק מסעדה ונוף, אלא גם סיפור מיוחד שמסתתר כאן, במיקום נסתר ממש על הגבול הירדני היפהפה בו נפגשים בין היתר רכבת העמק ההיסטורית ומפעל החשמל הראשון בישראל של פנחס רוטנברג ("הזקן מנהריים").

המסעדה מתבססת על המטבח הצרפתי והים תיכוני ומרכיבה את כל המנות שבה אך ורק מחומרי גלם מקומיים – פרט לקטשופ לילדים, עליו מוצהר בגלוי כי הוא הרכיב היחידי שנקנה מבחוץ.

 

rotenberg

מיקום סודי, פסטורלי ומפתיע על התפר שבין עמק הירדן לעמק המעיינות. מסעדת רוטנברג.

 

2. ביף בהר במושב יערה

אין תענוג נפלא יותר מלאכול עם העיניים. את המוטו הזה בדיוק יישמו כאן במסעדה הבשרית המשובחת (כשרה למהדרין), שמישירה מבט אל מערת קשת והרי הגליל המערבי המופלאים.

המסעדה מתמקדת בארוחות בשריות מעולות ותבשילים ביתיים, שפועלת כמתחם אירועים בשישי צהריים ושבת ערב (כדאי להתקשר לפני).

אגב, למרות גודלה היחסי על פני יתר המסעדות בסביבה, ביף בהר אינה לוקה בחטא היהירות שדבקות בו מסעדות רבות. כנראה שככה זה כשהשירות, המנות והתצפית לנוף הם באמת מכל הלב.

 

549599_289892047753329_1768

לא מתחבר לנוף הזה. אמר אף אחד אף פעם. ביף בהר.

 

3. קדרת המכשפה והחלבן במושב נמרוד

אמנם כדי להגיע לכאן תצטרכו לטפס (עם האוטו, כן?) 1,125 מטר מעל פני הים, אבל אנחנו מבטיחים לכם שזה ממש משתלם.

מכאן, במסעדה המסתורית שבצפון רמת הגולן אפשר לראות את כל בריכת רם והמטעים הסמוכים. בחורף מתווספת גם שכבה דקה של שלג נקי וטהור, מה שהופך את המקום לאבא הרוחני של כל נופי הצפון גם יחד.

ההתמחות של המקום בתבשילי קדרה בשריים מעולים (ויש גם צמחוני!), שבחורף עושים חסד לגוף המתחמם. לקדרה כדאי להוסיף יין מסדרת "הכישוף" שמיוצרת בלעדית עבור המסעדה.

 

1488946_10202881328298122_66149614_n

הנוף הפתוח שמוגש כאן עם האוכל. קדירת המכשפה והחלבן.

 

4. הצוק בראש הנקרה

אם ים כחול וגדול לא מדבר אליכם, אתם כנראה בבעיה. כאן השקיעות נמסות הישר לתוך כוס הקפה והים המנצנץ פרוש למרגלותיכם כל זמן שאתם נהנים מהטעם הייחודי של השפים אריק דניארו ומאור מלכה. 

המסעדה בבסיסה מורכבת ממנות גורמה איכותיות, עם הרבה זיקה למטבח הים-תיכוני שכל כך מתבקש כאן. חוץ מהאוכל הנהדר, מצפה לכם גם הטיול בין הנקרות המיוחדות שהופכות את המקום כולו לפנינה תיירותית נחשקת ומשובחת.

 

MDR_4040

יום של פינוק בנקודה הכי צפונית של הים התיכון. מסעדת הצוק.

 

5. גרנד ויסטה בכפר יובל

ה"שוס" הגדול של מלון הבוטיק גרנד ויסטה הוא כשמו, הנוף האדיר. לרגעים נדמה כאילו כל הרי הצפון (החרמון, הרי נפתלי, הגולן, הלבנון ואפילו עמק החולה) התקבצו סביב כדי ליהנות אף הם מהחלבית המדהימה שניצבת כאן גם לאורחי המלון וגם לאורחים מבחוץ.

המסעדה מתפארת ובצדק, בחומרי הגלם הטריים שברשותה, שמגיעים רק מן המטעים והמשקים הסמוכים והופכים את החוויה כולה לטבעית עוד יותר. אל תפספסו הזדמנות לאספרסו שנקלה ונטחן כאן במקום.

 

categories_uclfmGallery_7fb3b9dd-b02a-42d7-9457-bc260b461c41

הנוף שבתמונה הוא רק ההתחלה. גרנד ויסטה

 

כתוב חוות דעת


אשר
* שדה חובה